viernes, 18 de noviembre de 2011

Tres poemes de tardor


Tres poetes del Grup de Poetes de Cor Literari Garraf, Eva Bassó, Magda Altabella i Pau Fleta,  ens regalen poemes de tardor. 

TARDOR
Els boscos de tardor
ploren llàgrimes daurades
com l'ambre.

Pinzellades de blaus i i malves
es barregen a l'horitzó
de l'albada.

Primavera de l'hivern
els vespres de tardor
regalimen taronges i vermells,

quan se'n va la tarda,
i la melangia esclata.

El cel del capvespre
de color de magrana i préssec
ens porta records llunyans:

la flaire de castanyes torrades
i pomes al forn
que omplien la casa.

La presencia enyorada
de persones estimades,
de tantes i tantes persones que falten...

I els matins arriben,
i les tardes passen,
i el meu cor us enyora
cada jorn, cada tarda.

Amb aquests cels de tardor
plens de colors que esclaten
com la magrana i el préssec,
com la taronja i l'ambre.
EVA BASSÓ.

TARDOR 
Les castanyes s’esberlen 
abrusades pel foc. 
Els ocres tardorencs 
m’engrapen la memòria. 
Just que comença novembre, 
he dut un pom de flors 
al fossar on s’hi enterren 
les quimeres i els somnis. 
L’enferrissat calfred 
que furga el moll de l’os 
em fa avinent l’hivern 
que a peu de gat s’acosta.

Magda Altabella

TARDOR
Avui he cercat la tardor
per vestir-me amb els seus colors,
com la terra, com els arbres,
com els ocells en l’aire.

Avui respiro tardor,
i ella em penetra les fines fibres,
em xopa per fora, per dins,
i jo em deixo amarar.

Avui he tastat la tardor
amb regust de terra mullada,
amb seques i retorçades fulles
que el vent voleia quan vol.

Avui he sentit música de tardor
dins la meva maduresa;
sonava a música de violoncel
refugiada en un capvespre.

Avui he abraçat la tardor
quan el sol ocultava el rostre
i volia  amagar-se de sobte
sota uns núvols vestits de grisor.

Avui he somiat que la tardor
s’aliava amb l’amiga primavera;
volien barrar el pas al temps
i a un hivern que, pacient, espera.

Pau FLeta


No hay comentarios: