La imagen procede del cartel de la versión cinematográfica de LA PIEL FRIA, actualmente en rodaje |
L’Albert Sánchez Piñol comença una novel·la que es podria dir fantàstica, anguniosa i inquietant, amb tres frases que ens fan pensar:
Alguns van expressar davant d’aquesta frase que traurien algun adverbi o adjectiu, una persona va destacar l’adjectiu atroç (“és trencador i suggerent”; la majoria estava d’acord amb la reflexió, li agradava, li semblava interessant i va contestar que continuaria llegint la novel·la. El llenguatge directe, col·loquial, ràpid, fresc, animalístic reforça la intensitat de l’escriptura i la lectura.
En català, tenim exemples de literatura fantàstica (contes i narrativa) com Pere Calders (Cròniques de la veritat oculta) i Manuel de Pedrolo (Mecanoscrit del segon origen) entre molts altres autors que han fet incursions en aquest tipus de literatura. Però en els clàssics internacionals, Conrad, Lovecraft, Wells, Stevenson, la ficció es converteix sovint en un recurs d’introspecció, d’examen de les pors, d’intent d’abastir el subconscient, la sexualitat, del concepte de monstre. La batalla quasi constant a l’exterior, i la perpètua a l’interior humà, omple de sentit aquesta obra d’en Piñol. Seny o bogeria, però només en dos àmbits el monstre propicia la confusió entre aquesta dicotomia: la violència i el sexe (representat per la figura femenina, l’Aneris). Tot això, que no és poc, i més.
Francesca Carmona
No hay comentarios:
Publicar un comentario