martes, 26 de abril de 2011

Música i laboratori

Vaig quedar impressionada en escoltar la simfonia que porte per títol “A través del Hubb”, he mirat de trobar-la en alguna casa discogràfica, i no l’he trobada. Em va agradar tant!

A més, mentre l’escoltava, en viu, per la Banda Municipal, el pensament m’evocava belles imatges, records dels meus treballs en microscòpia.

Però aquí està el meu error es tractava del telescopi espacial Hubble, (HST) sigles de l’anglès. Aquest telescopi que orbita circularment al voltant de la terra a 593 km sobre el nivell del mar, i amb un període orbital de entre 96 i 97 min.

El nom li ve donat per l’astrònom Edwin Hubble, i va ser posta en orbita com a projecte conjunt de la NASA i l’agencia Espacial Europea.

L’avantatja de posar un telescopi més enllà de l’atmosfera es fonamentalment per eliminar els efectes de la turbulència atmosfèrica, a més que l’atmosfera absorbeix fortament la radiació electromagnètica de certes longituds d’ona, especialment el infraroig. A més de altres contaminacions terrestres com son: la lumínica i els núvols.

Aquesta Suite galàctica que vaig escoltar del Jove compositor Sergi Casanelles (Barcelona 1980), va ser estrenada el 27 de febrer de 2011, obra encàrrec amb motiu del 125 aniversari de la Banda Municipal de Barcelona. (25 min) Esta inspirada en els recents descobriments d’aquest microscopi

L’obra:

I Obertura: una aventura espacial

II Nebuloses

III Forat Negre

IV La mort d’una estrella.

V Incubadora d’estrelles: el renaixement

No hay comentarios: