viernes, 21 de marzo de 2008

21 de marzo, día internacional de la poesía.

El Día Internacional de la Poesía fue proclamado por la Conferencia General de la UNESCO y se celebró por primera vez el 21 de marzo de 2000. Su finalidad es fomentar el apoyo a los poetas jóvenes, volver al encantamiento de la oralidad y reestablecer el diálogo entre la poesía y las demás artes (teatro, danza, música, etc.) CorLiterari vol contribuir a la celebració d'aquesta diada amb la publicació d'un poema de Magda Altabella. Un silenci molt nostre Amor amic, dius que no saps si em plau compartir el silenci. Cal aclarir, de quin silenci em parles? N’hi ha que donem el cop de gràcia, còmplices d’un avorriment que va escampat sorra damunt les flames. M’inquieta aquell minut tens, llarg, testimoniatge d’impotència que massa sovint s’atura a les places. El mutisme que a la callada entra de nit per la finestra. Desamor que es fa fort sota les mantes. M’imposa el silenci que campa pel damunt de llosses i creus. Gran senyor! Entre runes i metralla. I el precepte “Muts i a la gàbia” que seguiran els més febles, convençuts que la força sempre guanya. El silenci que em ve de grat em mussita a cau d’orella tots els secrets dels déus i llur espai. És un silenci que es compassa amb l’harmonia de la terra, capaç de fer-me estalviar paraules. Convida a reflexionar, a casar cor i pensament. A dir-te: Amor, llacem les nostres mans!, i el Dispensador de miracles farà que germini un silenci tan nostre!, que no s’assembli a cap altre.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Cuantos "silencios" hay dentro de un gran bullicio. Lo que más quisieramos que se nos oyera, es lo que más silenciamos. Será que en un silencio hay más palabras que espacio en el Universo?
Estoy muy orgullosa de ser alguien que conoce muy bien a la autora de este poema.